תלוי בגובה ובגודל שלך, אתה צריך להתאים את המרחק בין מסך המחשב שלך לגובה העיניים שלך. חשוב לראות את כל המסך מבלי להזיז את עיניך או להזיז את גופך בזמן שאתה משתמש במחשב. זווית צפייה נכונה חיונית לשמירה על תנוחה נכונה בעבודה או בצפייה בסרטים. מסך קרוב מדי או רחוק מדי מהעיניים שלך יכול לגרום לכאב בצוואר ולנזק. מסיבה זו, המרחק בין המסך שלך לגובה העיניים צריך להיות מינימלי של 30 מעלות.

גודל מסך המחשב שלך בדרך כלל מבוטא באינצ'ים. אינץ'הוא המרחק מהפינה הימנית התחתונה של המסך לפינה השמאלית העליונה. אינץ' היא המדידה הסטנדרטית בארצות הברית והיא שווה ערך לכ-2.54 ס "מ. מסך עם רזולוציה גבוהה יותר יהיה ברור יותר. רזולוציה נמוכה יותר תייצר תמונות מעורפלות. בעת השוואת מסכי מחשב, הקפד לבדוק את גודל הרזולוציה והגופן. אם הם לא מתאימים, לוודא לקנות מוניטור אחר.

באפשרותך גם לשנות את הרזולוציה של מסך המחשב על ידי בחירת ”הגדרות תצוגה מתקדמות”. באפשרותך ללחוץ על תפריט הירידה ”רזולוציה”, הממוקם בין אפשרויות ”תצוגה” ו ”אוריינטציה”. באופן דומה, אם אתה משתמש בחלונות 7, אתה יכול לגרור את המחוון האנכי כדי לשנות את הרזולוציה. רזולוציה גבוהה מומלצת כברירת מחדל, אך באפשרותך לנסות החלטות נמוכות יותר אם אינך בטוח.

דרך נוספת לשנות את גודל מסך המחשב שלך היא ללחוץ על סמל התצוגה בשולחן העבודה ולבחור באפשרות ”הגדרות תצוגה”. חלון זה מציג בדרך כלל מספר אפשרויות לכוונון התצוגה. בחר באפשרות ”הגדרות תצוגה מתקדמות”, הממוקמת קרוב לתחתית החלון. לאחר לחיצה על ”הגדרות תצוגה מתקדמות”, תוכל לראות את גודל המסך והגדרות אחרות עבור צג המחשב שלך. ברגע שאתה מכוון את גודל המסך ואת הבהירות של המחשב שלך, ניתן לשנות גם את גבולות החלון.

על מנת למקסם את מסך המחשב שלך, עליך לשקול את הרזולוציה של הצג שלך. רזולוציה גבוהה יותר פירושה שהתמונה שתראה תהיה פריכה וברורה. רזולוציה נמוכה יותר אומרת שהתמונה שלך לא תהיה מבוטאת, אבל תוכל לקרוא הדפסה קטנה יותר ולראות פרטים קטנים יותר בבירור. אם אתם קונים מחשב חדש, תצטרכו קודם לשנות את רזולוציית המסך. אתה יכול גם לשנות את צבע המוניטור שלך כדי לגרום לו להיראות תוסס ומדויק יותר.

שיקול נוסף הוא רזולוציית המסך. לגודלי מסך שונים יש החלטות מסך שונות. למוניטור יוקרתי תהיה רזולוציה גבוהה יותר מאשר למוניטור בעל קצה נמוך. תצטרך רזולוציית מסך גבוהה יותר אם אתה מתכנן לצפות בסרטים או לשחק משחקים. רזולוציית המסך הטובה ביותר לצג שלך צריכה להיות בין 3840 x 2160 ו 4096 x 2160. זאת משום שהחלטות 4K דורשות תוכן ב-4K, ולכן צגים של 4K הם האפשרות הטובה ביותר אם אתם מעוניינים לצפות בסוגי מדיה אלה.

השיקול הבא הוא איך אתה מיקום מסך המחשב שלך. לדוגמה, אם אתה עובד מהבית בחדר בהיר, מסך מצופה-AR עשוי להיות טוב יותר לעיניים שלך. עם זאת, סוגים אלה של מסכים אינם טובים כמו לעריכת תמונות, עיצוב גרפי, או עריכת וידאו. מסכים מעוקלים מאפשרים לך לחוות יותר טבילה ולשנות את הדרך בה אתה רואה תמונות. הטבילה גורמת לתמונות להיראות תלת-ממדיות ורב-ממדיות.

תכונות נוספות שיש לשקול כוללות צפיפות פיקסל, טכנולוגיית רבייה צבעונית וטכנולוגיית תאורה אחורית. צפיפות פיקסל היא מספר הפיקסלים למטר מרובע או אינץ' על מסך מחשב. הבהירות נמדדת בנרות למטר מרובע (cd/m2). יחס הניגודיות הוא הבהירות בין הצבע הבהיר והאפל ביותר בתצוגה, כאשר האור האחורי של LCD מנותק.

בשנות ה-90 החלו תצוגות גביש נוזלי (LCDs) להחליף CRTs במספר רב של צגי מחשב. הטכנולוגיה החדשה הציעה יתרונות בצריכת החשמל, הגודל הפיזי והמשקל, שהצדיקו תג מחיר גבוה יותר מאשר ה-CRT. בנוסף, LCDs אפשרו למשתמשי מחשב נייד לבחור בין צבעים פסיביים לבין תצוגות צבעים אקטיביות של מטריצות, ואפילו תקליטורי LCD מונוכרום. סופו של דבר, מונוכרום LCD ירד מרוב קווי המוצר.

בחלק מהמוניטורים יש חיישנים מובנים המאתרים האם המשתמש נייח או נע. חיישן התנועה בחזית המסך משגיח על תנועת המשתמש ומתאים אוטומטית את אמצעי החיסכון בכוח. כאשר המשתמש מתרחק מהמושב, הצג עובר למצב חיסכון בכוח. ברגע שהמשתמש חוזר למושב שלו, הוא חוזר לקדמותו. זה מקל על שימור החשמל. עם זאת, חשוב לציין כי למוניטור LCD יש צג חיצוני עם היכולת להתחבר לאספקת חשמל.